‘Ordain dezatela’

Euskadiko Podemos Ahal Dugu-k kanpaina bati hasiera eman dio oligopolio energetikoak egungo krisia ordain dezan eskatzeko: “Bada garaia enpresa elektriko handiek ordain dezatela zor dutena”

Euskadiko Podemos Ahal Dugu-k kanpaina bat jarri du abian, enpresa elektriko handiek dagokiena ordain dezatela eskatzeko, gerrak eragindako krisiaren kostua herritarren bizkar gera ez dadin. Ukrainako gatazkaren inflazioaren eta ondorio ekonomikoen igoera, funtsean, energiaren prezioagatik gertatu da; beraz, krisi hori berez milioi askoko irabaziak nabarmen handitzen dituzten enpresek ordaindu behar dute.

“Ordain dezatela”, horixe da Euskadiko Podemos Ahal Dugu-k bultzatutako kanpainaren goiburu nagusia, ohartarazteko badela garaia enpresa energetiko handiek zor dutena ordain dezaten. Enpresa elektrikoek zerutik jaitsitako milioi askoko irabaziak lortzen jarraitzen duten bitartean, milaka familiaren, autonomoen eta ETEen egoera larriagotu egiten da energiaren kostu neurrigabearen ondorioz, eta, beraz, premiazkoa da neurriak hartzea herritarrek eta enpresa txikiek ordain ez dezaten krisi honen faktura.

Kanpaina sare sozialetan zein kalean garatuko da, oligopolio energetikoaren eta horren buruan daudenen onura milioidunak nabarmenduko dituzten hainbat ekintzarekin, Euskadin pobrezia energetikoa gero eta handiagoa den bitartean, baita argindarraren prezioa geldiarazteko eta “zerutik jasotako mozkinekin” amaitzeko hartu beharreko neurriak, hiria babesteko eta trantsizio energetikorantz aurrera egiteko ere.

Bilbon  hasiera emango zaio ekitaldiari datorren ostiralean, 18:00etan egingo den ekitaldi politikoarekin. Bertan, Roberto Uriarte Unidas Podemoseko Bizkaiko diputatuak, Miren Gorrotxategi Elkarrekin Podemos IUko bozeramaileak eta Eneritz de Madariaga Bizkaiko Batzar Nagusietan Elkarrekin Podemos IUko bozeramaileak hartuko dute parte. Euskadiko Podemos Ahal dugu-ko kargudun politiko eta instituzional ugari, zirkuluen eta militantziaren ordezkariak izango dira ekitaldian, eta, besteak beste, kanpainarako sortutako iragarkiak erakutsiko dira. Kanpina astelehenean, hilak 16, izango da Donostian, eta ostegunean, hilak 19, amaituko da Gasteizen.

Europako Batzordeak baliozkotutako gasaren prezioari esker, faktura jaitsi ahal izango da, eta, horri esker, inflazioa ere murriztu ahal izango da; hala ere, beharrezkoa da neurriak hartzea oligopolioak dagokion guztia ordain dezala, krisi honen kostu handiari aurre egiteko. Ildo horretan, erakundeek bermatu behar dute herritarrak ez direla berriro krisi honen pairatzaileak izango, baizik eta energia-merkatua izango dela krisiaren erantzule nagusia.

Horretarako, Euskadiko Podemos  Ahal Dugu-k planteatu du %10eko aparteko errekargua ezartzea elektrikoei beren irabaziei dagokienez, eta kopuru hori euskal industriaren, enpresa txiki eta ertainei eta familiei banatzea. Gainera, energia berriztagarriko enpresa publiko bat sortzearen alde egiten du, subiranotasun energetikoan aurrera egiteko, eta oligopolioaren eta hirugarren herrialdeen mende ez egoteko, bai eta energia enpresek eta familiek gaur egun izan behar duten argiaren faktura neurrigabea merkatuko duen prezioan merkaturatzeko ere. Era berean, fiskalitate berdean aurrera egiteko euskal zerga-egitura eguneratzeko beharra defendatzen du, bai eta herritarren erosteko ahalmena babestuko duen errenta-itun bat lortzekoa ere, soldatak inflaziotik hurbil eguneratuz.

EGOITZAK

Sede de Bilbao