"Orain arte inork ez du lortu; Etxebizitza arautzea eta eskubide gisa tratatzea"

Garbiñe Ruiz Noriega Elkarrekin Podemoseko alkategaiak gaur aurreratu du, udal gobernura iritsiz gero, Gasteiz gune tentsionatu gisa definituko duela, euskal hiriburuko alokairuen prezioari muga bat jartzeko. Joan den ostiralean Estatu osoko etxebizitzaren legeari argi berdea ematen dion akordioa ezagutu ondoren egin du adierazpena.

Ruiezen esanetan, udalerria “bizitoki-larrialdia” bizitzen ari da, eta hori funtsezko tresna izango litzateke koalizioak legegintzaldi honetan ezarritako bideari jarraitzeko. Joan den ostiralean, Estatuko lehen Etxebizitza Legea onartzeari buruzko akordioaren berri eman zen. Lege horrek, besteak beste, alokairu-mugak ezartzea ahalbidetzen du, autonomia-erkidegoek edo udalek etxebizitza eskuratzea errazteko eremu tentsionatu gisa deklaratzen badituzte.

Pilar Garrido Unidas Podemoseko diputatua eta Podemos Euskadiko Koordinatzaile Nagusia izan da lege horren erredaktore eta negoziatzaile nagusietako bat. “Orain arte inork ez du lortu; Etxebizitza arautzea eta eskubide gisa tratatzea. Hemendik aurrera, euskal herritarrak Etxebizitzaz eskubide gisa gozatzen hasiko dira. Eta esan nahi dizuet hau ez dela soilik Elkarrekin Podemosen lorpena, baizik eta urteetan kalean eta epaitegietan etxebizitza eskubide izateko borrokan aritu diren herritarrena eta mugimenduena. Eskerrik asko orain herritar gisa ditugun eskubideak areagotzeko lege bat izateko hainbeste eman duzuen guztioi,” adierazi du Garridok mitinean.

Bestalde, Garbiñe Ruíezek azaldu du lege berri honek tresna gehiago emango dizkiola Gasteizko Udalari hiria zeharkatzen duen “bizitegi-larrialdiari” aurre egiteko. “Udalean egin dugun ekintzaren zatia etxebizitzaren egoera hobetzea izan da; legeari aurrea hartu genion, alternatibarik gabeko kaleratzeen aurkako funts bat sortuz, hutsik dauden etxebizitzen dekretua garatzeko konpromisoa lortuz, eta etxebizitza gehiago birgaituz”, adierazi du alkategaiak.

Gainera, iragarri duenez, bere ekimenetako bat aurkeztu du, tentsionatuta dauden eremuak zehaztea izango litzateke, alokairuen prezioak mugatzeko. “Lehengo egunean, elkarrizketa batean, nire neurri nagusia zein izango zen galdetu zidaten, ez genuela ezinezko agindurik aginduko erantzun nuen, herritarren alde lan egiteko eta etxebizitza izateko eskubidea bermatzeko beharrezkoak diren neurriak hartzeko gure konpromiso zintzoa agindu genezakeela adierazi nuen. Baina orain, Pilarri, Ione Belarrari, Rafa Mayorali eta inbestidurako kideei esker, agindu dezaket herritarrek alkate egiten banaute, tentsioan dauden eremuak zehaztuko ditugula alokairuen prezioari muga jartzeko”, esan du.

Entzute-prozesuaren ondorioak

Podemos, Esker Anitza-IU, Alianza Verde eta Berdeak Equo alderdien koalizioak ere Araba Martxan ibilbidearen ondorioak azaldu ditu gaur ekitaldi honetan. David Rodríguez Arabako ahaldun nagusigaia lurralde osoan ibili da, Arabako herritarren arazoak bertatik bertara ezagutzeko, Aiaraldea, Leticia Jiménez eta Lur Jareak barrutietako zerrendaburuekin, José Manuel San Juanekin eta alkategaiekin batera. Rodriguezek ezin izan du bertaratu gaixotasunagatik, baina kideek ibilaldiaren ondorioak azaldu dituzte: landa-eremua babestea, zerbitzurik funtsezkoenak hobetuz, hala nola osasuna eta hezkuntza, garraio publikoa bultzatzea bi abiadurako gizartea saihesteko, osasun mentala babestea eta trantsizio energetiko ordenatua gauzatzea.

Leticia Jiménezek Aiaraldeadez hitz egin du, kalitatezko garraio publikoarekin Arabako gainerako lurraldeekin hobeto konektatuta egotearen beharraz. Halaber, Araba Martxan-en egindako bileren ostean osasun mentala babestearen garrantzia aipatu du, eta horretarako osasun mentala lantzen duten eragileak aurrekontuz hornitzeko beharra.

Bestetik, José Manuel San Juanek azpimarratu du Lurralde Sakabanatuetako eta Araba osoko landa-populazioak babestu behar direla, bai eta funtsezko zerbitzuak jasotzeko eskubidea ere: osasuna eta kalitatezko hezkuntza publikoa. Alegria-Dulantziko institutua ekarri du gogora, adibidez.

Azkenik, egungo batzarkide eta berrautaketarako hautagai José Damián García-Morenok sakondu egin du enplegua lan-baldintza duinetan sortzeko beharra eta hori gertatzeko erakundeek eman behar duten bultzada ere bai. Encargad

16 Apirila 2023

Articulos relacionados