“Ez gara geldituko amiantoaren biktima guztientzako konpentsazio-funts bat gaitu arte”

Pilar Garridok eta Juantxo López de Uraldek CCOOrekin, UGTrekin eta biktimen elkarteekin bat egin dute Kongresuko erregistroan, Eusko Legebiltzarraren proposamenaren espiritua errespeta dadin eta etorkizuneko legeak ez dezan hasierako testua desitxuratu: “Justizia kontua da”

Pilar Garrido eta Juantxo López de Uralde Unidas Podemoseko euskal diputatuek CCOO eta UGT sindikatuekin eta amiantoaren biktimen elkarteekin bat egin dute gaur Kongresuan egindako erregistroan, konpentsazio-funtsa sortzeko legeak biktima guztiei arreta eman diezaien, bazterketarik eta bereizketarik gabe.

Bi sindikatuek eta Estatuko eta Espainiako zein Euskadiko amiantoaren biktimen elkarteek, Fedavicak eta Asviamiek, hurrenez hurren, Eusko Legebiltzarraren  proposamenaren jatorrizko espiritu errespetatzea eskatzen dute kontuan izanik Kongresuan abalatu zuela, eta etorkizuneko legeak “hasierako testua ez desitxuratzea” ere bai. Ildo horretan, haserre salatzen dute PSOEk zuzenketa-dokumentu bat aurkeztu duela, eta horrek konpentsazio-funtsari berari “aurrez aurre eraso” egiten diola (sozialisten babesarekin); izan ere, lanean egon bitartean, inguruan amiantoa egoteagatik ondorioak dituzen langileak kanpoan geratuko bailirateke, “inguruan eta familian egondako esposiziora bailirateke”, eta gainera, hainbat baldintza bete beharko lirateke.

Pilar Garridok eta Juantxo López de Uraldek aldarrikapen horiek babestu dituzte, eta sindikatuekin eta biktimen elkarteekin batera eskaera erregistratu dute, PSOEri aurkeztutako zuzenketak “berehala kentzea” eskatzeko.  Amiantoaren biktimentzako konpentsazio-funts bat sortzeko lege-proposamenari buruzko ponentzia datorren ostegunean hastearen atarian egin da ekimen hau. Bertan, bi euskal diputatuek Unidas Podemosen ordezkari gisa parte hartuko dute.

Garridok ohartarazi du Unidas Podemosek ez diola “uko egingo, bazterketarik gabe,  konpentsazio-funts hori amiantoaren biktima guztientzat gaitzeari”. “Ez gara geldituko funts hori Eusko Legebiltzarraren proposamenean jasotzen den errealitatea izan arte. Justiziazkoa delako”, adierazi du. Podemos Ahal Dugu-ko diputatu eta koordinatzaile nagusiak PSOEri gogorarazi dio amiantoaren biktima guztientzako funts hori sortzeak indar politikoen gehiengoaren babesa eta babes soziala dituela Euskadin.

Ildo horretan, Garridok Elkarrekin Podemos IUk, EH Bilduk, PSE-EEk eta EAJk Eusko Legebiltzarrean erregistratu berri duten ekimena aipatu du, Kongresuak funts horren sorrerari buruzko jatorrizko testua “desitxuratu ez dezan”. Horregatik, PSOEri eskatzen dio  entzun dezala euskal autonomia erkidegoko aldarria, eta ez dezala hasierako proposamenaren aurka egin; izan ere, proposamen horren helburua da “amiantoarekiko esposizioaren ondorioz kaltea jasan duen pertsona orori “ erreparazioa ematea.

“Indar politiko guztien babesa bilatuko dugu, sindikatuen eta biktimen aldarrikapenei erantzuteko. Inork ezin du haien eskaeren aurka egin, eta Unidas Podemosek justizia egiteko behar diren babes guztiak lortzeko lanean jarraituko du, biktimen elkarteek, sindikatuek eta euskal indar politiko gehienek eskatzen duten bezala” azaldu du.

Horri dagokionez, Juantxo López de Uraldek hau ohartarazi du: “botere publikoen betebeharra dela minbizia  eragiten duen agente horrekin kontaktu zuzenean urte luzez egon behar izan duten milaka langileak babestea, gaur egun babesgabe eta defentsarik gabe jarraitzen baitute”.

“Aurrekontuek 25 milioiko konpentsazio ekonomikoa jasotzea lortu genuen, biktimen elkarteekin eta sindikatuekin batera egindako presioari esker, eta orain adostutakoa betetzea lortuko dugu, jarri nahi diren traba guztiak gorabehera. Estatuko 7.000 biktimek ezin dute gehiago itxaron”, azpimarratu dute Unidas Podemoseko euskal diputatuek.

15 Martxoa 2022

Articulos relacionados