“Har dezagun kontuan jendea”: Garridok EAJri eta Bilduri ohartarazi die “taktizismo alderdikoiak arriskuan jartzen dituela politika aurrerakoiak eta herritarren eskubideak”

Bi alderdiekin hitz egiteko eta adosteko prest agertu da, “lan-erreformaren aurka egitean inbestiduraren blokean sortu duten arrakala” berregiten saiatzeko; izan ere, “argi daukagu bloke horrek zer-nolako garrantzia duen politika aurrerakoiak garatzeko”.

Podemos Ahal Duguren koordinatzaile nagusi Pilar Garridok EAJri eta EH Bilduri eskatu die jendea kontuan har  dezatela eta ez diezaiotela lehentasuna eman alderdikeriari eta geometria aldakorrari, jarrera horiek arriskuan jartzen dituztelako politika aurrerakoiak. “Kontuan ahr ditzagun, mesedez, herritarrak. Jateko gauzekin ez da jokatu behar”, ohartarazi du.

Joan den astean EAJren eta EH Bilduren aurkako botoarekin onartutako lan-erreforma izan da Podedmos Ahal Dugu-ren zuzendaritzak jorratutako gaietako bat, eta Garridok asteazkenean prentsaurreko batean azaldu duenaren arabera. Prestakuntzaren koordinatzaile nagusiak gaitzetsi du inbestidura-blokeko alderdiek kontrako botoa eman zutela, beren jarrerarekin arriskuan jarri zituztelako euskal langileek indarrean zegoen lan-erreformarekin zituzten eskubideak eta hobekuntzak, hala nola soldaten igoera, aldi baterako kontratu asko mugagabe bihurtzea edo negoziazio kolektiboan posizio hobea izatea.

“Errezagoa da apurtzea eraikitzea baino. Galdera zen erreformak langileen bizitza hobetzen duen ala ez. Hori zen galdera bakarra”, adierazi du Garridok, eta deitoratu du energia asko gastatu dela jarrera alderdikoiak markatzen, edukiei buruz hitz egin beharrean eta euskal langileak nola geratuko ziren pentsatu beharrean, eskuratu zituzten eskubideak galduko zituztelako. «Ez zaizkigu gustatzen taktizismo nazionalista eta geometria aldakorra, politika aurrerakoiak arriskuan jartzen dituztelako, egiaztatu dugunez», azpimarratu du.

Nolanahi ere, Garridok esan du Podemos Ahal Dugu prest dagoela EAJrekin eta EH Bildurekin hitz egiteko eta adosteko, “inbestidura-blokean sortu duten arrakala berregiten saiatzeko”, lan-erreformaren aurka agertuz; izan ere, hau nabarmendu du: “guk argi daukagu inbestidura-blokearen garrantzia politika aurrerakoiak garatzeko”. Horri dagokionez, positibotzat jo ditu bi alderdien mugimenduak. Garridok hau ohartarazi du: “espero dugu guztiok zerbait ikasi izana”, eta gogorarazi du aurretik erronka garrantzitsuak daudela, hala nola etxebizitzaren legea, emakumeen eskubideetan aurrera egiteko legeak edo erreforma fiskala.

Hezkuntzaren ituna

Bere esku-hartzean, Pilarrek, halaber, hezkuntza-komunitatearekin eta eragileekin itun parte-hartzaile bat lortzeko beharra eskatzeko Eusko Legebiltzarrean adostutako etorkizuneko hezkuntza-legearen oinarriak aipatu ditu. Eraikuntza kolektiboa da hezkuntza-itun horrek hezkuntza-sistemaren beharrei erantzuten diela bermatzeko modurik onena. Hezkuntza-itunak ere itun soziala izan behar du, baieztatu duenaren arabera.

Horregatik, Podemos Ahal Dugu-k presa eta opakutasun handiegia ikusten duela deitoratu du: “Badirudi zenbait alderdi politikok ikastola eta eskola publiko bereizle batzuen pribilegioak blindatu nahi dituztela, eskola publikoaren eta itunpeko eskola sozial eta inklusiboen kaltetan, polarizazio segregatzailea eta jaiotza-tasaren jaitsiera jasaten ari baita gehien”. “Bide hori hartzen badute, aurrean edukiko gaituzte”, ohartarazi du.

Erronka gisa, Garridok honako hauek finkatu ditu: eskola-segregazioaren aurkako borroka, hezkuntza-sistema dual eta bereizle batekin amaitzea, eta eskola publikoa lehenestea, jaiotza-tasa baxuak markatutako testuinguru batean, hurrengo urteetan matrikulazioak %30 jaitsiko direla aurreikusita. Era berean, hezkuntza-itunen berritzeak egoera argitu arte itxaron behar duela uste du (hala badagokio, urteko berritzeekin), “ezin baita gure hezkuntza-sistema hipotekatu”.

“Polarizatzeko benetako arriskua dago, eta horri buelta ematea zaila izango da. Egin dezagun plangintza demokratiko inklusiboa. Ez dugu ez ghetto-rik ezta edo bunkerrik ere nahi” adierazi du.