Arabako Foru Aldundiak Fortuna Handiei Zerga aplikatzea exijitzen dugu 2022ko ekitaldirako, fiskalitate progresiboan aurrera egiteko

Elkarrekin Podemos-IU batzarkide taldeak ekimen bat erregistratu du Foru Gobernuak datorren kanpainan Fortuna Handien gaineko Zerga ezartzeko edo, bestela, 3 milioitik gorako Ondarearen gaineko Zergaren tipoak igotzeko

David Rodríguez Llinares: “Egunotan jakin dugu EAJk eta PSEk, ustez, erreforma fiskal progresiboa egiteko asmoa dutela, baina zerga horren ezarpena atzeratzen jarraitzen dute, eta horrek zalantza eragiten digu. Egin nahiko balute, aberastasuna banatzeko neurri honetatik hasiko lirateke”

Elkarrekin Podemos-IUk ekimen bat aurkeztuko du Arabako Batzar Nagusien hurrengo osoko bilkuran, Arabako Foru Aldundiak 2022ko ekitaldian Fortuna Handiei Zerga aplika diezaien, “ kontzertu ekonomikoa aldatu ondoren”, edo, bestela, 3 milioi eurotik gorako Ondareen gaineko Zergaren tipoak aldatuz, zerga horren tasekin berdintzeko xedeaz. David Rodriguez Llinares koalizioko bozeramailearen esanetan, “politika fiskal progresiboak” aurrera eramateko gaitasuna du " Foru Gobernuak.

Batzarkide taldeak ekimen hau aurkeztu du, Ahaldun Nagusiari azken kontrol-saioan interpelazioa egin ondoren, non Ahaldun Nagusiak kontzertu ekonomikoaren aldaketaren atzerapenaren aitzakia erabili zuen. Rodriguezen ustez, erantzun hori zerga horren aplikazioa atzeratzeko aitzaki hutsa izan da, Arabako Foru Aldundiak nahikoa eskumen baititu aberastasuna birbanatzeko aldaketa fiskalak egiteko. Horregatik, koalizioak proposatu du zerga hori ezartzea, “kontzertu ekonomikoa aldatu ondoren”, eta ezin bada garaiz egin, 3 milioi eurotik gorako “ondarearen gaineko zergaren zerga-tipoak doitu egin litezke, “fortuna handien tipoekin harmonizatzeko”.

“Egunotan jakin dugu EAJk eta PSEk, ustez, erreforma fiskal progresibo bat egiteko asmoa dutela, baina zerga horren ezarpena atzeratzen jarraitzen dute, eta horrek zalantza eragiten digu. Hala egin nahiko balute, aberastasuna banatzeko neurri honekin hasiko lirateke”, ondorioztatu du David Rodríguez Llinaresek.