Unibertsitate publikoko irakasle talde batek babesa adierazi dio Elkarrekin Podemosen hautagaitzari

Elkarrekin Podemoseko ordezkaritza bat, Miren Gorrotxategi lehendakarigaiak, Eusko Legebiltzarrerako beste hautagai batzuek eta Roberto Uriarte Unidas Podemoseko diputatu ohi eta Euskal Herriko Unibertsitateko (UPV/EHU) Zuzenbide Konstituzionaleko irakasleak osatua, UPV/EHUko irakasle talde batekin bildu da. Irakasle talde honek agiri bat irakurri du igandeko hauteskundeetan Elkarrekin Podemosen hautagaitza babesteko. EAJren eta EH Bilduren kudeaketarekin oso kritiko, Elkarrekin Podemos unibertsitate publikoa defendatzen  duen indar politiko bakartzat hartzen dute.

Jon Bernat Zubiri (Ekonomia Aplikatuko irakaslea):“Asko hitz egin da kanpaina honetan, bereziki Pello Otxandiano EH Bilduko hautagaiaren aldetik, elkarlaneko gobernantzaz, kudeaketa publiko pribatuaz, kudeatzaile onetaz... Kanpaina horren ardatza agintean dagoen alderdiaren antza izatea da. Urte askoan podemizatu eta alderdi morearen diskurtsoak hackeatu ondoren, mimetizazio bat bilatu du orain agintean dagoen alderdiarekin, hain zuzen ere diotenez, ordezko gisa, birsortze gisa, jada aldatu ere egiten ez dena. Orduan, EH Bilduk egindako proposamen historiko horietako asko Elkarrekin Podemosetik zetozen”.

Ander Gutiérrez-Solana (Nazioarteko Zuzenbide Publikoko irakaslea): “UPV/ EHUko langile talde bat gaude hemen, kezkatuta gaudelako euskal unibertsitate publikoaren egoerarekin, eta kanpaina aprobetxatu behar genuen instituzio nagusietan EAJren eta EH Bilduren arteko kogobernu adostua salatzeko. 15 urte baino gehiago dituen akordio horrek pobretu egin du gure unibertsitate publikoa, euskal unibertsitate publiko bakarra eta euskal gizartearen interesei erantzuten dien unibertsitate bakarra. UPV/EHU indarra galtzen ari da bi indarren artean adostutako egoera zehatzengatik. Euskal unibertsitate publiko bat dago, euskal gizartearen interesak defendatzen dituena, eta gero proiektu pribatuak daude. Pello Otxandianok
defendatzen duen proiektu pribatua, hezkuntza pribatuaren Troiako zaldia dena,

Mondragon Koperatibaren proiektua dena, eta EAJk babesten duen proiektu pribatua, Deustuko Unibertsitatearen jesuiten proiektua dena”.

Roberto Uriarte (Unidas Podemoseko diputatu ohia eta Konstituzio Zuzenbideko irakaslea): “Finantziazio gehiena unibertsitate-eremuan hezkuntza publikora ez joateak kalteak eragiten dizkie ikasleei eta unibertsitatean lan egiten duten pertsonei.

Gabeziak zuzentzeko eta etorkizunean gizarte lehiakorra, gizarte garatua eta aukera-berdintasuna eta igogailu sozialaren funtzionamendua bermatzeko, funtsezkoa da hezkuntza publikoa sustatzea eta baliabide publiko gehienak zentro publikoetara joatea, eta hori ez da gaur egun gertatzen dena”.

Oihane Mestraitua (Elkarrekin Podemoseko Bizkaiko hautagaia Eusko Legebiltzarrean eta UPV/EHUko ikaslea): “UPV/EHUn ikasten dugun edo ikasi dugun guztiok badakigu hobetzeko gauza asko dituela. Unibertsitaterako sarbidean bertan, sarritan, gure lehen aukera ez ziren karrerak aukeratu behar ditugu, nota altuengatik, eta gutako askok Euskaditik kanpo joan behar dugu ikastera. Gazte askok sika, biologia edo kimika bezalako karrerak egiten dituzte, ikerketari ekiteko ilusio handiarekin, eta horietako askok beren ametsak zapuztuta ikusi behar dituzte edo Euskaditik kanpora joan behar dute ikertu ahal izateko. Elkarrekin Podemosetik, ikerkuntzan sartzeko euskal programa bat diseinatu eta martxan jarri nahi dugu,
bokazio zienti koa sustatzeko eta euskal ikasle gazteentzako karrera zienti koen
hasiera sustatzeko. Elkarrekin Podemosen, etapa guztietan unibertsitate hezkuntza
doakoa izatea nahi dugu. Masterrak, jardun ahal izateko nahitaezko lanbide askotan,
hain dira garestiak, ezen mundu guztiak ezin baitu onartu. Azkenik, irakasleen
prekarietateak guri ere eragiten digu”.

19 Apirila 2024

Articulos relacionados