Batzordeak herritarrei irekitzeko ekimena aho batez onartzea lortu du Elkarrekin Donostiak, eta araudiaren erreformari lehenbailehen ekiteko exijitu dio Udalari

Gardentasun-arau oinarrizkoenak betetzeko eta udal-bizitzaren zati handi bat, hala nola batzordeak, donostiarrek eskura izateko eskatu du.

Elkarrekin Donostiak Donostiako Udalari eskatu dio ahalik eta lasterren ekin diezaiola araudi berriaren erreformari, batzordeak herritarrei irekitzeko, ostegun honetan udalbatzak aho batez onartu ostean alderdi progresistak bultzatutako proposamen bat batzordeak gardenago egiteko.

Gaur egun, komisio iraunkorrak eta ez-iraunkorrak ateak itxita egiten dira, eta soilik bideorik edo soinurik grabatzeko aukerarik gabe egiaztatzen diren komunikabideetan sartzea baimentzen da. Batzorde horietan egindako lanak -dio Elkarrekin Donostiak- berebiziko garrantzia du erakundearen funtzionamendu demokratiko normalerako; izan ere, batzorde horietan partekatzen den informazioak eta dinamikek parte-hartzaileei eta behatzaileei laguntzen diete ondoren osoko bilkuretan eta Udal Gobernuaren zein oposizioko taldeen erabakietan gertatzen dena ulertzen.

Ildo horretan, Elkarrekin Donostiak Donostiako Udalari eskatzen dio gardentasun-arau oinarrizkoenak bete ditzala eta udal-bizitzaren zati handi bat, udaleko batzordeak, herritar guztientzat irekiak eta irisgarriak izan daitezela. Horregatik, batzordeak publikoak izan beharko liratekeela defendatzen du, osoko bilkura bera den mamera berekoak. Ez da ulertzen Osoko Bilkuraren Erregelamendu Organikoak (PEO) aurreikusten duen modu bakarra herritarrak informatuta egon daitezen batzordean jorratzen diren gaiei buruz, komunikabide informatiboak direla, azpimarratzen du.

Horrela, osoko bilkuraren erregelamendu organikoa aldatzeko deia egin dio Udal Gobernuari, herritarrek batzordeen edukia berehala ikus dezaten eta, horrela, gardentasun handiagoa izan dezaten. Horri dagokionez, gogorarazi du beste erakunde batzuek, hala nola Gipuzkoako Batzar Nagusiek, modu gardenagoan funtzionatzen dutela beren edukia zuzenean bideo eta audio bidez publikoari transmititzean.

Anomalia horrekin amaitzeko, osoko bilkuran talde guztiek onartutako proposamenak osoko bilkuraren erregelamendu organikoa 126. artikuluan aldatzeko eskatzen dio Udalari, batzorde iraunkorren eta ez-iraunkorren bilkurak streaming bidez (edo beste edozein metodo egokiren bidez) transmiti ditzan, publikoak berehala eduki ahal izan dezan, zuzenean zein geroratuta.