2024ko Aberri Eguneko adierazpena

Aberri Eguna ospatzen dugu gaur euskal herritarrekin batera, jakinda Euskadi egun zehatz batean ospatzeaz haratago egunero defendatu behar dugula. Hala egiten dute Osakidetzako gure profesionalek, Eskola Publikoko irakasleek, zainketen sektoreko langileek eta metaleko langileek, besteak beste. Oro har, gure herrialdeko herritar langile guztiek egiten dute, beren ahaleginarekin Euskadirako ongizate handiagoa eta herritar guztientzako eskubideak lortzen dituztelako.

Euskadi aldarrikatzea, batez ere, komunitate anitz bat eta horren eskubideen bermea aldarrikatzea da. Euskal erakundeen, arlo publikoaren, guztiona denaren aldeko greba arruntik gabe, gaur egun ezin izango genituzke baliatu ditugun eskubide guztiak. Eskubideen eremuan herritar guztientzat berdina den Euskadi aldarrikatzea bertako jendearen ongizatea jatorriaren edo nazio-nortasunaren gainetik jartzea da. Gure ustez, Euskadi kalitatezko Osakidetza bat da, Euskal Eskola Publiko indartsu bat, etxebizitza duin eta merkeak, guztion lan-eskubideak aurrerarazten dituzten sindikatuak, eta fiskalitate birbanatzaile eta justua. Horrela ulertzen dugu gure herria, era askotarikoan eta berdintasunez. Herrialde justu bat guztiontzako bizi-baldintza duinen bidez eraikitzen da.

Gizarte zibil antolatuaren borrokei esker balia ditzakegu gaur egun ditugun eskubideak. XIX. mendeko Ezkerraldeko grebarik gabe, Euskaldunako mobilizaziorik gabe, elkarteetatik sortutako mugimendu sozialik gabe edo azken urte hauetako mobilizazio feministarik gabe, Euskadi herrialde okerragoa izango litzateke. Horregatik ditugu gaur eskubide gehiago, ongizate gehiago. Parte-hartze politikoaren bitartez, jendea da subiranotasuna eskubide bihurtzen duena.

Subiranotasuna Euskadin bizi diren herritar guztiena da. Gaur egun, subiranotasuna, gure autogobernurako gaitasuna, osasunerako edo etxebizitzarako gure eskubidea merkantzia bihurtu nahi dutenen mehatxupean dago. Osakidetzaren egoera edo etxebizitza eskuratzeko zailtasuna lotuta daude merkatuari eman zaion boterearekin, negozio-objektu bihurtu baitira. Euskadik herritarren bizitzak berdintzen dituzten zerbitzuak eskaintzeko gai izan behar du, segurtasuna emango duten erakunde demokratikoak eta zerbitzu publiko indartsuak behar ditu. Gure beharrekin negozioa egiten dutenak: horiek dira gure eskumenak inbaditzen dituztenak. Ez dago autogobernurik etxebizitza-politikak BlackStonek erabakitzen baditu edo gure osasun-zerbitzuak osasun-multinazionalen mende badaude.

Imajinatzen dugun Euskadin, berdintasuna da gure erakunde-arkitektura egituratzen duen printzipioa; duintasunez bizitzeko beharrezkoak diren zerbitzuak administrazio publiko eta demokratikoek ematen dituzte. Eskatzen dugun subiranotasuna da, edozein zarela ere, hezkuntza, osasuna, etxebizitza, lan duina eta zaintzarako eskubidea ziurtatzen dizkizuna. Eta hori, eskubide gehiago ematen dituen Euskadi hori, ezkerreko gobernu batekin bakarrik da posible.