Elkarrekin Podemosek 0 kilometroko abeltzaintza eta nekazaritza sustatzearen apustua egin du, elikagaien subirotasuna, ingurumenaren babesa eta herritarren osasuna bermatzeko

Guillermo Presa Eusko Legebiltzarrerako hautagaiak familia-ustiategi ekologiko bat bisitatu du Garbiñe Ruiz zinegotziarekin batera, beste ekoizpen-eredu bat bertatik bertara ezagutzeko

Guillermo Presa: “Apustu sendoa egiten dugu gure elikadura-subiranotasuna bermatuko duen eta gure osasuna eta ingurumena babestuko dituen ekoizpen-eredu iraunkor eta hurbilaren alde, 0 Km-ko produktuen alde eta nekazaritza eta abeltzaintza ekologikoaren alde, familia-ustiategien alde, belaunaldien arteko ordezkapena bermatuko duten lan-baldintza duinen alde"

Guillermo Presa Elkarrekin Podemoseko Eusko Legebiltzarrerako hautagaiak eta Garbiñe Ruiz zinegotziak Arabako abeltzaintza-ustiategi ekologiko txiki bat bisitatu dute, lehen sektoreko ekoizpen-eredu alternatibo bat bertatik bertara ezagutzeko. Presak ziurtatu du Elkarrekin Podemosek apustu sendoa egiten duela 0 kilometroko produktuen alde eta ekoizpen jasangarriko eredu baten alde, "elikadura subiranotasuna bermatzeko eta osasuna eta ingurumena babesteko".

Gainera, Eusko Jaurlaritzak eta Europako erakundeek iragarritako neurriek sektorearen benetako arazoak alde batera uzten dituztela eta baserritarren arazoak agenda berdeari  gozten dizkiotela kritikatu dute. "Landa-eremuko arazoak nabarmenak dira: elikagai-industria bat, ekoizleei gaizki ordaintzen diena, batzuetan ekoizpen-kostuak estali gabe ere, eta merkataritza libreko itun batzuk, gure osasunarentzat eta ingurumenarentzat merkeagoak eta arriskutsuagoak diren inportazioak ahalbidetzen dituztenak", azaldu du.

Horregatik, alderdiak Elikadura Katearen Legea betearaztearen eta zehapen-araubidea gogortzearen alde egin du, banatzaile handiek galeran dauden ekoizle txikiak eros ez ditzaten. "Banatzaile handien gehiegikeriei" amaiera emateko eta "bidezko baldintzak" bermatzeko garaia dela ziurtatu dute, bereziki familia-ustiategi txikientzat.

Adibide gisa jarri dute Arabako abeltzaintzako ustiategi txiki bat, modu ekologikoan lan egiten duena eta 0 kilometroko produktuak sortzen dituena, ingurumena eta herritarren osasuna zaintzeko modua dela ziurtatzen dutelako.

“Apustu sendoa egiten dugu gure elikadura-subiranotasuna bermatuko duen eta gure osasuna eta ingurumena babestuko dituen ekoizpen-eredu iraunkor eta hurbilaren alde, 0 Km-ko produktuen alde eta nekazaritza eta abeltzaintza ekologikoaren alde, familia-ustiategien alde, belaunaldien arteko ordezkapena bermatuko duten lan-baldintza duinen alde”, ondorioztatu du Arabako Eusko Legebiltzarrerako hautagai Guillermo Presak.