"Gipuzkoako aniztasuna bermatzeko modu bakarra arlo publikoaren indarra da"

Miren Echevestek lurraldearen aniztasuna defendatu du "Gipuzkoa eraldatu" kanpainaren ekitaldi nagusian: "Erakundeetatik, elkarbizitza hori bermatzea dagokigu, desberdintasunarekiko errespetutik eta aukera berdintasunetik abiatuta"

Pilar Garridok, Podemos Euskadiko koordinatzaile nagusiak, hurrengo hauteskundeen garrantzia azpimarratu du. Izan ere, gure herriak eta hiriak dira jokoan dauden gauzarik garrantzitsuenak.

Errenteriako Lekuona Fabrikak Elkarrekin Podemoseko ahaldun nagusigai Ezner Anitza IU Berdeak Equo eta Alianza Verde Miren Echeveste egiten ari den "Erformar Gipuzkoa/Gipuzkoa eraldatu" kanpainaren ekitaldi nagusia hartu du gaur, maiatzaren 28ko hauteskundeei begira udal eta foru hautagaitzak aurkeztuz.

Ekitaldian izan dira, Echevestez gain, Maite Gartzia, Víctor Lasa eta David Nuño Errenteria, Donostia eta Irungo alkategaiak, hurrenez hurren; Arantza González Gipuzkoako Ezker Anitza-IUko koordinatzailea eta Donostiako hautagaia. Pilar Garrido Podemos Euskadiko koordinatzaile nagusi eta Unidas Podemoseko diputatuak itxi du ekitaldia, eta bertan izan dira udal eta foru hautagaiak, koalizioko kargu organiko eta
instituzional ugari eta militanteak.

Gipuzkoako ahaldun nagusi izateko hautagaiak lurraldearen aniztasuna nabarmendu du, eta Errenterian du bere adierazpena: udalerri feminista, sozialki konprometitua, errespetuzkoa eta integratzailea, nortasun handia duen eta gure hizkuntzaren eta kulturaren balio handia baloratzen duen udalerria. Eredu horrek berak balio digu Gipuzkoa osorako. Erakundeetatik, udaletatik eta aldundietatik, elkarbizitza hori, aniztasun hori
bermatzea dagokigu, desberdintasunarekiko errespetutik eta aukera-berdintasunetik, adierazi du.

Eta aniztasun hori bermatzeko modurik onena – azpimarratu du – arlo publikoaren indarra da, guztiona baita, kolektiboaren balioa da aniztasuna errespetatuz batasuna eskaintzen duenean, segregatzen ez duen
eskola publikoa da, auzokide guztientzako osasun-arreta publikoa da, gure adinekoak artatzen dituen zaintza publikoko sistema bat da, inoiz ez negozio-irizpideen arabera, baizik eta zerbitzuarena, ingurumena zaintzea da, guztiontzako etxebizitza duina eskuratzea da, bereziki gure gazteentzat... Errenterian eta Gipuzkoa osoan, hori da gure eredua! Publikoaren indarra gara!! oihukatu du.

Bere hitzaldian, aniztasunaren balioarekin batera, Echevestek unitatearenera jo du. Guk eraiki dugu Euskadirentzat euskal ezker plural, eraldatzaile eta aurrerakoiaren proiektu komun bat, eta, horrekin batera, datozen udal eta foru hauteskundeetan parte hartuko dugu, jakinda, zerrenda bateratu honetan euskal ezkerreko eragile guztiak batuta, gizarteari batasun eta konfiantza mezu beharrezkoa eskaintzen ari gatzaizkiola etorkizuneko proiektu batean, nabarmendu duenez.

Echevestek proiektu politiko kolektibo ilusionagarri eta ausarta gidatzen du Gipuzkoan, eta, azpimarratu duenez, anbiguotasunik gabe egin du apustu Osakidetzaren eta eskola publikoaren alde, Euskadiko boto
berdea ordezkatzen du eta ez ditu elite batzuen interes partikularrak gure herri eta hirien eta bertako herritarren benetako beharren aurretik jartzen. Proiektu plurala, soziala, feminista eta berdea gara, ospatu du.
Gaur, garai berri bati ekin diogu gure lurraldearentzat; izan ere, orain, inoiz baino gehiago, gure eskubideekin negozioa egiten duten eskuin erreakzionarioenen eta eliteen mehatxu antidemokratikoen
aurrean, hurbiletik elkarrekin lan egiteko unea da, ahotsak batuz, ausardiaz eta baliabideak eraldatzeko bokazioz entzunarazteko unea, amaitu du.

Pilar Garridok, bere aldetik, hurrengo hauteskundeek duten garrantzia azpimarratu du. Maiatzaren 28an jokatuko dugu daukagun gauzarik garrantzitsuena, gure herri eta hiriak. Guztiontzako eta guztiontzako herri
eta hiriak defendatuko ditugu. Haien ongizatearen defentsa dugu jokoan, eta hori eskubideak eta zerbitzu publikoak defendatuz bakarrik lortzen da. Arlo publikoaren defentsarekin, adierazi du.

Podemoseko koordinatzaile nagusi Eukadik azpimarratu du bizitza duina izateko hainbeste kostatu zaigun eskubide horiek defendatzen jarraitzeko betebeharra dugula. Garridok etxebizitza eskuratzeko arazoa jarri du
adibidetzat, gure hirietan egiten ari diren abusuzko jarduerak salatzeko. Espekulazioari amaiera eman nahi diogu, alokairuak eta errenta eskuragarriak nahi ditugu.

Garridok maiatzeko hauteskunde-hitzordurako osatutako koalizioaren indarra azpimarratuz amaitu du hitzaldia. Jendeak badaki boto-paper bakarra egongo dela ezker euskaldun, feminista, ekologista eta berdinzale batentzat. Beraz, aurrera, posible da.

Gaur goizeko ekitaldia Maite Gartzia Errenteriako alkategaiaren hitzaldiarekin hasi da. Nabarmendu duenez, udalerri honetatik erakutsi dugu gobernatzen badakigula eta gobernatzen dugun tokian hobeto bizitzen dela. Gartziak defendatu du gakoa pertsonak lehenestea dela. Hemen jendea zaintzen da. Pandemiak erakutsi zigun gure burua zaintzea izan behar dela gakoa, eta hori egiten jarraitu nahi dugu.

Ondoren, David Nuño Irungo alkategaiak hartu du hitza. Nuñok adierazi du justizia soziala dela koalizioaren hautagaitza guztiek partekatzen duten helburu nagusia, eta nabarmendu du udal gobernuetan egoteak balio
izan duela erakusteko benetan gai garela gobernatzeko eta bestelako politika bat egiteko, politika ausarta, pertsonak ardatz dituena.

Victor Lasa Donostiako alkategaiak azaldu duenez, Gipuzkoako hiriburuak elkarrekin bizitzeko eta giza garapenerako lekua izan behar du. Ezin da milioidun batzuen eskuetan dagoen jostailu bat izan. Oso ondo dago industria eta garapen ekonomikoa egotea – adierazi du Lasak –, baina ezin da pertsonen gainetik egon. Hiriak bertako biztanleen zerbitzura egon behar du.

Bestalde, Arantza Gonzalezek azpimarratu du EAJren eta PSEren Gipuzkoako politikek sortutako gizartea eraldatzeko gaudela, beste politika batzuk bideragarriak direlako. Gonzalez kritiko agertu da alderdi jeltzalearekin, lotsagarria da EAJri arlo pribatua defendatzen entzutea. Hori gutxi batzuen negozioa da. Gipuzkoako zerga-sistema eliteen onurarako pentsatuta dago.