Elkarrekin Gipuzkoak nekazaritzaren eta abeltzaintzaren sektoreari babesa emateko proposamena erregistratu du

Aldundiari eta Eusko Jaurlaritzari eskatu die Elikadura Katearen Legeak jasotzen dituen mekanismo guztiak abian jartzea, lurraldeko ustiategietako produktuetarako eskualdeko merkaturatze-sistemak aztertzea eta tokiko merkatuak sustatzea

Elkarrekin Gipuzkoak nekazaritza eta abeltzaintza sektorearen aldeko ebazpen proposamena erregistratu du Batzar Nagusietan. Proposamenak Foru Aldundiari eta Eusko Jaurlaritzari eskatzen die abian jar ditzatela Elikadura Katearen Legean jasotako mekanismo guztiak, eta indartu dezatela Elikadura Katearen Behatokia, ahalmen handiagoa izan dezan prezioak arautzeko orduan.

Ekimena gaur goizean erregistratu du Miren Echeveste bozeramaileak, eta lurraldeko ustiategietako produktuak eskualdeetan merkaturatzeko sistemak aztertzeko eta tokiko merkatuak sustatzeko eskatu dio Aldundiari. Halaber, aldarrikapenen artean, Elkarrekin Podemos Gipuzkoak Aldundiari eta Eusko Jaurlaritzari dei egiten die une oro Europar Batasunak onartutako "Baserritik mahaira" estrategiarekin eta 2030 Agendarekin bat datozen konponbideak susta ditzaten, gero eta gehiago irtenbide agroekologikoetan eta naturaren berroneratzean oinarritutako sektore baterantz aurrera eginez.

Horri dagokionez, proposamenak Eusko Jaurlaritzari eskatzen dio Europar Batasunari eska diezaiola Europako lurretan ekoizten diren nekazaritzako eta abeltzaintzako produktuen merkataritza askearen aurkako neurriak gara ditzala, elikagaien sektoreko merkataritza libreko itun berriak sinatzea geldiaraziz eta sinatutakoak berrikusiz, inportatutako produktuen gaineko ispilu-klausulak sartzeko.

Neurri horiek guztiak Elkarrekin Podemos Gipuzkoak erregistratutako ebazpen-proposamenean jasotzen dira, nekazaritza eta abeltzaintzako sektorearen iraunkortasun ekonomikoa eta ingurumenekoa bermatzeko, bizi duen egoera jasangaitza eta kritikoa dela eta. Baieztatu duenez, sektore estrategikoa da ekonomiarentzat eta gizartearentzat, eta elikagaiak ematen ditu, landa-ingurunea egituratzen du, gure gizartea kohesionatzen du eta paisaia zehazten du.

Horregatik, Echevestek dio administrazio publikoek erantzun koordinatua eta eraginkorra eman behar dutela, eskura ditugun tresna guztiak martxan jarriz eta sektoreak Euskadin dituen eskaera espezifikoei erantzunez.

Lehen sektoreak -ohartarazpena- ezin izan du eraginik izan azken urteetako krisi-gainjartzeak produktuen prezioan eragindako kostuen igoeran. Beren ekoizpenen salmenta-prezioak banatzaileek jartzen dituztenez, galera handiak izan dituzte. Gainera, Europa mailan Nekazaritza Politika Bateratua (NPB) gero eta burokratizatuagoa dugu, eta sektorearen industrializazioaren eta eskala handiko ekoizpenaren aldeko apustua egin du. Egoera horren aurrean, Echevestek defendatzen du sektore hori babesteko legeak dauzkagula, hala nola 2021eko Elikadura Katearen Legea, bere osotasunean aplikatu ez dena eta prozedurak garatzearen zain daukaguna.

Ez da ahaztu behar, gainera, Gipuzkoako orografia berezia, neurri handi batean mendiko nekazaritza eta abeltzaintzako ekoizpenera behartzen gaituena, eta arazo konplexu horri aurre egin ezin dioten familia-ustiategi txiki eta ertainak dituena; eta, gaur egun, Gipuzkoako nekazaritza- eta abeltzaintza-sektorea irtenbiderik gabeko kalezulo batean dago.

Administrazio publikoek Europar Batasunak proiektatutako baserritik mahaira estrategiarekin bat datozen irtenbideak planteatu behar ditugu. Irtenbide agroekologikoetan eta naturaren berroneratzean oinarritutako sektore baterantz jo behar dugu, elikagaien segurtasuna, lehen sektore errentagarria eta etorkizuna duena, eta gure gizartean kohesio soziala duena, adierazi du bozeramaileak.