“Arduratuago daude status quo-a mantentzeaz eta sistema ekonomikoa salbatzeaz, iraunkortasuna bermatuko duten helburuak eta lehentasunak birformulatzeaz baino”

Elkarrekin Bizkaiak kritikatu du EAJk eta PSEk ez dutela “erakunde publikoa jendearen zerbitzura jartzera zuzenduta” aurkeztu dituzten 177 zuzenketetatik bakar bat ere babestu

Elkarrekin Bizkaiak kritikatu egin du Foru Aldundiaren Gobernuak 2024ko aurrekontuekin “hainbat ekintza kontinuista abiaraziko” dituela. “Eta kezkagarriena da garatu nahi diren politika publikoei buruzko marketin-praktikek jarraitzen dutela”, adierazi du Eneritz de Madariaga batzarkide-taldeko bozeramaileak.

Egoera honen aurrean, Elkarrekin Bizkaiak 177 zuzenketa aurkeztu ditu, 300 milioi euro baino gehiago mugitzen dituztenak, “erakunde publikoa, bere politikak eta bere baliabideak jendearen, ongizate sozialaren eta ekologikoaren zerbitzura jartzeko”. Gobernua sostengatzen duten taldeek bat bera ere ez dute babestu. “Badakigu zuen kabuz baliatzen zaretela aurrekontu hauek aurrera ateratzeko, baina bitxia da ezberdinen arteko elkarrizketa eta akordioaz hitz egitea eta zuzenketa bakar bat ere ez onartze”, aurpegiratu die EAJri eta PSEri.

“Materialen erauzketaren, energiaren kontsumoaren eta ekosistemen maila jasangaitzetan gaude dagoeneko. Argi dago hazkunde ekonomikoa ez dela desberdintasun sozialen murrizketaren sinonimoa, ezta lan- eta soldata-baldintzen hobekuntzaren sinonimoa ere, batez ere errenta baxuenena “, azaldu du De Madariagak. Gaineratu duenez, kontuetan hedatzen diren politikek, “inklusiboak, birbanatzaileak, berdeak edo jasangarriak direla esan arren, ez dute errealitate hori aldatzen”. “Arduratuago daude status quo-a mantentzeaz eta sistema ekonomikoa salbatzeaz, iraunkortasun soziala eta ekologikoa bermatuko duten helburuak eta lehentasunak birformulatzeaz baino”, adierazi du.

Zuzenketak

Elkarrekin Bizkaiak zuzenketak proposatu ditu hainbat arlotan, fiskalitatean esaterako, jendearen zerbitzura egon behar duela uste baitu. “Zuek egiten duzuena da fiskalitatea mugarik edo baldintzarik gabeko hazkunde ekonomikoaren zerbitzura jartzea, eta horrek dakarren ondorio bakarra Administrazio Publikoak pertsona guztien ongizate-maila bermatzeko duen gaitasuna murriztea da”, aurpegiratu die De Madariagak EAJri eta PSEri.

Halaber, Foru Aldundiak ematen dituen zerbitzu publikoen kalitatea hobetzeko proposamenak aurkeztu dituzte, garraiotik hasita, adin txikikoentzat, ikasleentzat eta urtean 22.500 euro gordin baino gutxiagoko diru-sarrerak dituzten pertsonentzat doakotasuna proposatuz, eta % 50eko hobariari eustea tarifa-sistema berria izan arte.

Herritarren ongizatea hobetzeko, zainketen arloko proposamenak ere egin ditu. “Kalitate- eta estaldura-estandar onenak bete behar dituen zerbitzu bat badago, zaintza-zerbitzua da”, adierazi du batzarkide-taldeko bozeramaileak.

Era berean, klima-krisiari anbizio handiz heldu nahi dioten hainbat neurri aurkeztu ditu, Elkarrekin koalizioarentzat nuklearrak diren elementuak azpimarratuz.

Era berean, De Madariagak azaldu du bere taldeak lurraldeko jarduera ekonomikoa nagusiki gizarte- eta ingurumen-ongizatea sortzen duten produkzio-ereduetara eta produkzio-sektoreetara bideratzeko ekintzak planteatu dituela. “Zuzenketen bidez, lurraldearen jarduera ekonomikoa eredu jakin batera bideratzen dugu. Balioak dituen enpresa-eredu bat, guztion ongizatearekin, ingurumenarekin, lan duin eta kalitatezkoarekin eta aberastasunaren banaketarekin interesa eta konpromisoa duena”, adierazi du.