“Akats handiak” salatu ditugu Gasteizko Mendien Kontserbazio Bereziko Eremua handitzeko proposamenean

Handitzeko proposamenean bakarrik aurreikusi dute Gasteizko Udalaren lursailak gehitzea, ingurumen-balio handieneko eremuak kanpoan utzita, hala nola Okinako amildegia eta inguruko lehentasunezko habitat naturalen % 87 / Batzarkide taldeak ekimen bat aurkeztuko du bihar osoko bilkurara babestutako lursaila handitzeko

Elkarrekin Podemos-IU batzarkide taldeak ekimen bat aurkeztuko du bihar Arabako Batzar Nagusien osoko bilkuran, Gasteizko Mendien Kontserbazio Bereziko Eremuan babes horretatik kanpo geratzen diren 8.500 hektarea har daitezela barne. David Rodriguez Llinares koalizioaren bozeramailearen esanetan, “hutsune handiak” ditu Eusko Jaurlaritzak eta Foru Aldundiak proposatutako zabaltzeak.

“Gasteizko Mendien eremuko Baliabide Naturalak Antolatzeko Plana iraungitzea ekarri duen zentzugabekeriaren ondoren, 7 udalerritako 13.600 hektarea baino gehiago Parke Natural ez izendatzeko erabaki dute, eta hori guztia gutxi balitz, orain Eusko Jaurlaritzak eta Aldundiak beste zentzugabekeria bat planteatu dute: Gasteizko Mendien Kontserbazio Bereziko Eremua handitzea, egungo 2.227 hektareetatik 5.130 hektareatara igaroko litzatekeena, 8.500 hektarea eta sei udalerri babesik gabe utziz”, azaldu du Rodriguezek.

Elkarrekin Podemos-IUk dagoeneko salatu du Eusko Legebiltzarrean eta Arabako Batzar Nagusietan gai honen inguruan hartu diren erabaki politikoak zenbait proiektu bideratzeko oztopoak kentzeko asmoz hartu direla, hala nola Subijanako gas-erauzketa eta Azazetako parke eolikoa. Batzarkide taldearen ustez, handitze-eremuak aukeratzea erabaki politikoa izan da, “ez baita teknikoki eusten”, Aldundiko eta Gasteizko Udaleko langileen txosten teknikoen ondoren.

Natura 2000 Sarearen helburua da habitat-mota eta espezie jakin batzuen kontserbazioa egoera onean bermatzea espezie haiek dauden eremu naturaletan, eremu bereziak izendatuz, espezieak babesteko eta kontserbatzeko. Parke Naturalaren proposamenean, Interes Komunitarioko Habitaten 6172 hektarea eta lehentasunezko habitat naturalen 514 hektarea sartzen ziren guztira, alegia desagertzeko arriskuan daudenak eta EBrentzat erantzukizun berezia dakartenak. Eusko Jaurlaritzaren Kontserbazio Bereziko Eremua (KBE) handitzeko proposamenean KBEaren 3502 hektarea baino ez dira sartzen, hau da, Parke Naturalaren
hasierako proposamenean zegoen guztizkoaren % 43,3 kanpoan uzten da. Lehentasunezko habitat naturalei dagokienez, babes-eremutik kanpo uzten dituzte parke natural gisa proposatzen zen eremuko lehentasunezko KBE guztien % 87; izan ere, handitzeko proposamenean 64 hektarea baino ez dira.

Koalizioaren ustez, deigarriena da Gasteizko Mendi Garaien Kontserbazio Bereziko Eremuaren ekialdean gertatzen dena, Izkiko Parke Naturaletik 2400 metro eskasez bereizita baitago. Korridore natural horretan 864,58 HIC hektarea eta 184,73 lehentasunezko HIC hektarea daude, Eusko Jaurlaritzaren handitze-proposamen osoa baino ia hiru aldiz gehiago, eta eremu horretan daude, gainera, biodibertsitaterako balio handiena duten eta ingurunean hobekien kontserbatuta dauden eremuak, hala nola Okinako sakana edo Kapilduiko eremua.

Mendebalderantz, arrano handiaren edo hontzaren moduko espezieen habiak egiteko eremuak ere babesetik kanpo uzten dira, eremu horretan bakarrik baitaude. “Logikoena, Habitatei buruzko Zuzentarauak zehazten duen sare ekologiko koherente bat eratu nahi bada, mendebalderantz eta ekialderantz zabaltzea proposatzea litzateke, KBEaren artean dagoen korridorea sartzeko. Hala ere, azalpenik gabe, Eusko Jaurlaritzaren proposamenak ez du eremu oso baliotsu hori barne hartzen, eta, horrela, lau KBEk (Zadorra ibaia, Gasteizko mendiak, Izki eta Entzia) osatutako korridore ekologiko ikusgarri bat babestea eragozten du”, adierazi du koalizioko bozeramaile David Rodríguez Llinaresek.

Horregatik, Arabako Natura 2000 Sarearen babesa modu koherentean bultzatzeko eskatuko du bihar Batzar Nagusien osoko bilkuran, egungo Kontserbazio Bereziko Eremuen eta Hegaztientzako Babes Bereziko Eremuen arteko zatiketa saihesteko, eta Gasteizko Mendietako KBEaren zabalkuntza zuzena Parke Naturalaren figurarekin osatzeko, Aldundiaren eta Gasteizko Udalaren dokumentu teknikoek zehazten zuten bezala.